13 nejúčinnějších TUKOŽROUTŮ

4. ledna 2012 v 18:15 | doma.nova.cz |  ►POSTAVA
Začněte pěkně od rána

Ráno se nadopujte vitamíny a zdravou vlákninou, zapijte vybranými nápoji, které nabudí váš metabolismus. Ovoce bychom měli vychutnávat v dopoledních hodinách, takže si nezapomeňte na každý den vybrat jedno z následujících exotický tukožroutů:

Ananas - Skvělý pomocník na trávení a zahnání pocitu hladu je ananas. Pomáhá tuky odbourávat přesně tam, kde chceme.

Ananas

Citrusy - Díky vysokému obsahu vitamínu C jsou pomeranče, grepy, limetky a citrony zaručenými tukožrouty. Vitamin C pomáhá organismu rychleji zpracovávat tuky a snižuje cholesterol.

Kokos - Zabraňuje přejídání a je bohatý na hořčík, draslík a vlákninu, které udržují tělo v rovnováze.

Další vhodné tipy ke snídani:

Ovesné vločky - Obsahují vysoký podíl vitamínu B a E a vlákniny, takže pomáhají udržovat stálou hladinu cukru v krvi a snižují cholesterol.

Vajíčka - Mají v sobě velké množství živin a přitom má tak málo kalorií. Obsahují velké množství bílkovin, které jsou velmi bohaté na esenciální aminokyseliny, jež organismus potřebuje pro obnovu buněk.

Jablka - Díky obsahu pektinu v nás jablka vyvolávají pocit nasycení. Obsahují sice hodně cukru, ale ovocného, tedy zdravější verzi.

Na oběd i večeři si k jídlu přichystejte vybranou zeleninu a přílohy, které vám díky svému složení pomůže po Vánocích zpět do formy:

Saláty - Listové saláty všeho druhu prospívají k lepšímu trávení a zároveň regulují vaši hmotnost. Díky nahořklé chuti ovlivňují i porci, kterou sníte k obědu! Zasytí a usměrní váš apetit.

Kysané zelí - Výborný antioxidant, který navíc pročišťuje organismus a urychluje látkovou výměnu. Pomáhá stimulovat funkci střev a vylučování toxických látek.

Kysané zelí

Správné přílohy - Všechny luštěniny, kuskus, bulgur, polenta, jáhly, oves, pohanka, hnědá rýže, těstoviny ze špaldové mouky se dušenou zeleninou vás zasytí, ale nepřidají téměř žádné kalorie, naopak dodají tělu mnoho minerálů a cenných enzymů, které usnadňují trávení.

Tmavé pečivo - Žitný chléb obsahuje rezistentní škrob, díky kterému ti hladina cukru v krvi stoupá mnohem pomaleji, než po konzumaci bílého pečiva. Celozrnný chléb je zas bohatý na vlákninu, která váže tuky, a ty se pak nemohou ukládat v těle. Knackebrot pomáhá snižovat cholesterol.

Čím doladit váš den plný tukožroutů?

Syrovátka - Díky kaseinu a kyseliny linolové bojuje proti tukům a mírní chutě na sladké.

Zázvor - Zázvor díky obsahu vitamínů (A, C, B) a minerálních látek (vápník, železo, draslík, hořčík), podporuje trávení a snižuje hladinu cholesterolu.

Zelený čaj - Zvyšuje spalování tuků a má vliv i na činnost střev. Jeden šálek zeleného čaje je schopen spálit až 100 kJ energie. Dopřejte si ho před jídlem, tím nastartujete spalování.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama